HP TouchSmart IQ515nl Desktop PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP TouchSmart IQ515nl Desktop PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Limana 02-09-2009

Apparaat gekocht in mei.
Helaas totaal niet tevreden....In juli is de harde schijf gecrashed. Computer is voor reparatie naar HP teruggegaan (wel snel gerepareerd).
Sinds we 'm terug hebben loopt de computer vaak vast of bij opstarten moet er een opstartherstel/herstelschijf worden gemaakt. Dit duurt soms 5 minuten, maar soms ook wel langer dan een half uur.....

Beeldscherm is wel erg mooi en helder van kleur

Touch werkt erg goed. Eigenlijk iets te goed, als er een vlieg op zit, wordt er van alles geopend.

Al met al, heb er veel voor over (en ben er ook mee bezig) om de computer terug te brengen en een andere computer aan te schaffen.

Jaimyvwl 04-04-2009

---------- update review 04-04-2009 ----------
Heb de computer nu zo'n 5 maanden in bezit ongeveer.
Heb veel problemen gekend met de tv-tuner van de TouchSmart. Uiteindelijk moest ik een nieuwe driver downloaden, maar voordat mij dit duidelijk werd gemaakt door HP klantenondersteuning waren we weer een maand verder. Van dit exemplaar (mijn 2e) was de tv-tuner standaard dus niet in orde.

Software van Cyberlink, doelende op de Mediasmart DVD applicatie, is erg matig. Je krijg op een gegeven moment een aanbeveling om een update te installeren. Nadat ik dit gedaan had, waren er verschillende mappen op mijn computer leeg, met tot gevolg dat ik geen enkele Blu-Ray disc meer kan afspelen. (HP Mediasmart is niet meer compleet). Zonder dat ik hier dus iets aan kan doen! Ronduit slecht. Ook hier komt HP met allemaal halve oplossingen en ook al ruim anderhalve maand geen Blu-Ray films kijken meer mogelijk.

Daarnaast, is het beeldscherm echt goed, echt helder.

Soms hangt het geluid vast, dat wil zeggen dat je het niet zachter of harder kunt zetten. Ik heb dit nu al 2x om vage redenen meegemaakt.
Ook verschijnt er soms niet de volumehoeveelheid in beeld, ook dit is zeer frustrerend.

Als laatste werkt de automatisch update van Hp zelden. Doet het gewoon niet.

---------- oude review 07-01-2009 ----------
Heel mooi vormgegeven apparaat.

Dit is mijn 2e HPIQ515NL, want de eerste maakte heel erg veel geluid bij het opstarten en naar gelang de tijd verstreek verminderde het geluidsniveau. Dit was zeer hinderlijk en had schijnbaar te maken met een los component in de computer. Ik wil hier verder niemand mee afschrikken, want het is gewoon een topapparaat.

Het nieuwe exemplaar nu ruim een maand in bezit. Maakt nagenoeg geen geluid. Hij maakt wel geluid als ie op screensaver staat en je wilt weer beginnen. Soort opladen.

Touchscreen werkt goed. Heb er geen hinder aan ondervonden. Zowel met vinger als los bijgekocht soft touch pennetje. Sterker nog: het scherm reageert al bij enkele millimeters voor het scherm (dus nog niet aangeraakt); dit is overigens niet hinderlijk. Ingebouwde webcam en microfoon! met cyberlink software werkt prima (Skype/Live Messenger).

Draadloos toetsenbord is genot - plat vormgegeven.

Draadloze muis werkt naar behoren.

HP TouchSmart software is zeker de moeite waard. Video's, Foto's, notities, muziek, agenda op 1 centrale plek, mooi en duidelijk weergegeven op het 22 inch grote beeldscherm.

De snelheid van de computer is zeer goed. Hierbij wil ik wel vermelden dat ik weinig kennis heb van snelheden/werkgeheugen etc. Maar foto's van fotocamera laadt hij bijvoorbeeld supersnel.

USB aansluitingen zijn goed. Eveneens de Coax aansluiting voor de televisie.

Geluid is heel goed op de computer (ingebouwde luidsprekers) en Blu Ray kijken is whoohw Amazing op de computer.

Firewire, Sd-sleuf en audio ingangen nog niet gebruikt.

Afstandsbedieing is handig en werkt vooralsnog goed.

De toetsenbordverlichting is handig, maar flikkert een beetje (bij mij) in alle 3 de standen.

Blaauboer 21-12-2008

Net voor de kerstvakantie gekocht om de vakantie te benutten om alles over te zetten. Het eerste wat geweldig is is de verpakking: een simpele doos, het duurt niet meer dan 20 min. om de PC uit te pakken en te installeren. Het beeld is snel en haarscherp. Vormgeving is fraai en de PC neemt zeer weinig plaats in. De bijgeleverde software m.n. de HP Touchsmart software werkt goed. De hele beleving van het gebruik van een PC verandert 100%. Het is nu zeer eenvoudig om alle muziek, video's en foto's the organiseren. De foto's kunnen nu b.v. direct besteld worden via internet.
Het werken met het aanraak scherm verloopt soepel en is uiterst effectief. Dit zal duidelijk het gebruik van de PC in menig huishouden veranderen.

Ligerhino 21-10-2008

Nou. Eindelijk na 3 weken zoeken en speuren heb ik hem dan eindelijk in huis en wat een top apparaat. Hij is snel, mooi, perfect afgewerkt en voelt enorm degelijk aan. Het Touch Screen werk zeer goed en geeft absoluut geen nadelige invloed op de beeldkwaliteit. Integendeel. Het 22 scherm is zeer helder en heeft een perfecte zwartwaarde. Samen met de blinkede toplaag geeft dit een perfect beeld. Norton maakt het laden van website's wel iets trager. Windows Vista Home Premium 64X werkt naadloos op dit systeem. Ik heb al mijn bestanden op een Synology home server staan. De HP streamd deze razendsnel en maakt werken met een netwerk HD zeer aangenaam. In een paar woorden moet ik zeggen. Dit is het beste systeem waar ik ooit mee heb gewerkt. De prijs is ietswat aan de hoge kant i.v.m. een apple ibook maar in dit geval de moeite zeker waard.